MENTORSKÝ TÍM

„Učitelia musia cítiť podporu a dôveru skôr, než pred nich položíme akúkoľvek výzvu.“

DAGMARA VEREŠPEJOVÁriaditeľka RCPU a mentorka

[email protected],   +421 918 634 453

Vidím zmysel v prepájaní formálneho a neformálneho vzdelávanie v školách, čo prináša pridanú hodnotu v oblasti rozvoja zručností žiakov, učiteľov, vychovávateľov a ďalších dôležitých ľudí v prostredí školy, potrebných pre život.

Študovala som na Prešovskej univerzite v Prešove odbory pedagogika – telesná výchova a sociálna práca. V minulosti som pôsobila v Iuventa – Slovenský inštitút mládeže na pozícii regionálnej koordinátorky Národného projektu Komprax – kompetencie pre prax, v Rade mládeže Prešovského kraja ako lektorka neformálneho vzdelávania mladých ľudí a pracovníkov s mládežou a v Hnutia kresťanských spoločenstiev detí, kde som nadobudla kvalitný základ a cennú prax v oblasti neformálneho vzdelávania. Som spoluzakladateľkou CeNef - centra pre podporu neformálneho vzdelávania v Prešove, v ktorom pôsobím ako lektorka a koordinátorka vzdelávania.

Súčasná práca mentorky mi dáva príležitosť a priestor podeliť sa so svojimi skúsenosťami v oblasti neformálneho vzdelávania, rozvoja soft skills a práce s ľuďmi. Prácu mentorky vnímam ako vzájomné obohacovanie, možnosť rozvíjať sa a komunikovať s ľuďmi.


PETER SÝKORA, mentor

[email protected],  +421 918 624 991


Ako otec dvoch detí, ktoré vstupujú do procesu vzdelávania, budem veľmi rád, ak svojou mentorskou činnosťou prispejem k jeho napredovaniu a prispôsobovaniu sa podmienkam 21. storočia.

Vyštudoval som Ekonomickú univerzitu v Prahe. Doposiaľ som pracovne pôsobil v rámci projektu Národné podnikateľské centrum v regiónoch. Formou školení a workshopov sme pomáhali klientom v začiatkoch podnikania.

Profesijne sa venujem lektorovaniu hlavne formou neformálneho vzdelávania. Ide o zážitkové školenia z oblastí rozvoja mäkkých zručností, finančnej gramotnosti, kritického myslenia a mediálnej gramotnosti v online priestore.

Rád sa z pozície mentora o svoje skúsenosti a poznatky podelím.

  ĽUDMILA KÓNYOVÁ, mentorka

   [email protected],  +421 918 627 428


Moderný učiteľ nie je len ten, kto učí, ale aj ten, kto sa učí. A to je i môj prípad. Práca so žiakmi ma každodenne obohacuje, inšpiruje, nabíja energiou a radosťou. Vediem ich k dobrovoľníctvu, aktívnemu občianstvu i sociálnym projektom. Dnešná škola nie je len o vedomostiach, ale najmä o hodnotách a vzťahoch.

Učím SJL a DEJ,  som spoluautorkou najnovších učebníc a cvičebníc pre ZŠ i SŠ. Možnosť robiť mentora je pre mňa výzvou. Chcem trpezlivo pomáhať hľadať ľuďom ich potenciál, rozvíjať silné stránky, spoločne objavovať a pomenúvať možné kroky v raste.  

Menia sa nám žiaci, meníme metódy práce s nimi. Sama rada experimentujem najmä počas projektového a blokového vyučovania. Pozývam všetkých záujemcov na zmysluplnú cestu spoločného napredovania.


GALINA ČAJKOVÁmentorka

[email protected],  +421 918 623 003


Milé slovo, ľudské pochopenie a cesty k  cieľom v našom učiteľskom poslaní smerujeme k iným. Mentoring je pre mňa krásnou  cestou ako empatiu, ocenenie, pozornosť a skúsenosti darovať učiteľom.

Som učiteľka, cvičná učiteľka, autorka projektov, metodík, inovácií. Špecializujem sa na personalizované učenie, projektové vyučovanie, učebné štýly, efektivitu v učení, individualitu žiaka. Mojou doménou nie je teória, ale prax, mojou snahou je učiť bez stresov a hľadať v každom to naj. Baví ma učiť inak. To všetko v predmetoch biológia, geografia a v envirooblasti.

Ak mi dovolíte vstúpiť do Vášho učiteľského sveta, rada vás budem na vašej ceste v úlohe mentorky sprevádzať...


PETRONELA KOVAĽOVÁmentorka 

[email protected],  +421 918 627 593


Svoju vášeň pre vzdelávanie som našla ako dieťa u svojho prvého učiteľa a milujem ju doteraz. Spolupodieľať sa na zlepšovaní vzdelávacieho procesu považujem za skvelú príležitosť. Práca mentorky je pre mňa spôsob, ako podať získané skúsenosti ďalej.

Vzdelanie a prax som získala ako učiteľka  spoločensko-vedných predmetov, ktoré som rozšírila o špeciálnu pedagogiku, v ktorej vidím aj hlbší zmysel a teraz pôsobím aj ako interná doktorandka na Katedre špeciálnej pedagogiky na Prešovskej univerzite.

Moja práca mi dala mnoho skúseností v rámci inklúzie a rada sa o ne podelím s kolegami. Inklúzia nie je len pre žiaka, ale aj pre učiteľa. Myslím si, že učiteľ si zaslúži priestor pre svoj rast a ja mu budem rada pomocnou rukou.


DANKA KOŽLEJOVÁmentorka                    

[email protected], +421 918 629 982


Za mnou je okrem viac ako 30. rokov učenia a 5. rokov v pozícii riaditeľky školy, už aj rok činnosti v RCPU. Aj ja som v jeho priebehu profesijne rástla – a to aj chybami, ktoré som robila. Rovnako, podľa spätnej väzby, rástli aj mnou mentorovaní učitelia. Som im vďačná za to, že ma pustili do svojho učiteľského sveta a umožnili mi sledovať ich profesijný rast.

Reforma školstva je dlhodobý proces zmeny v cieľoch, myslení a hodnotách ktoré presadzuje. Videla som prácu mnohých učiteľov, škôl, ktorí/é už reformu „predbehli“. Uistili sa v tom, že čo robia, robia dobre.

Ak chcete vykročiť na cestu zmeny, alebo potrebujete povzbudenie, rada Vás budem sprevádzať.

ŠTEFÁNIA CÍGEROVÁ, mentorka

stefania.cigerova@unipo.sk,  +421 918 624 169 

“Ak chceš, aby sa veci v tvojom živote zmenili, musíš zmeniť veci vo svojom živote.”
Kevin Trudeau

Ako žiačka, ktorá čelila tréme pred triedou, som pochopila dôležitosť prispôsobenia vyučovania individuálnym potrebám detí. V súčasnosti ako mentorka kladiem dôraz na komunikáciu so žiakmi a učiteľmi, podporujúc ich v rozvoji vzťahu k poznaniu a ziskavaniu spôsobilosti. Mentoring na školách vnímam ako kľúčový nástroj na podporu vzdelávacieho procesu, ktorý prispieva k pozitívnym zmenám a rastu celej školskej komunity.

Mojím cieľom je byť pre vás spoľahlivým partnerom, ktorý vám pomôže tieto zmeny zvládnuť a pretaviť ich do pozitívnych výsledkov. Som tu, ak hľadáte niekoho, kto s vami bude hľadať riešenia prispôsobené vašim potrebám a vašim žiakom. Verím, že spoločne dokážeme premeniť výzvy na príležitosti, ktoré obohatia váš pedagogický prístup a prinesú vám novú energiu do vyučovania.